Det blommar i …

… den lilla lasern.

Det känns lite som att stå och titta på vårens första snörosor i en skogsglänta eller sommarens fina anemoner när blommor sakta växer fram under laserstrålen. Blommorna skärs ut av vitt Fabriano Tiziano 160g.

Riktigt vad jag kommer att bygga av dem har jag inte riktigt bestämt mig för ännu. Ursprungligen är blommorna en del av ett sirligt gratulationskort med popup som jag har byggt för många år sedan. Jag snubbla över PSD-filen med mallarna till kortet i onsdags och tänkte att det kunde vara intressant att se hur blommorna skulle bli om jag ritade upp dem i illustrator och laserskar ut dem i vitt papper på Sliperiet i fredags. Så nu har jag en hög med vita blommor som kan användas till lite av varje.

 

 

 

 

Etiketter: , , , ,

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.