Mönster i alla storlekar

Litet blir till normalstor och tvärt om.

Jag skall på fest i oktober med klädkoden högtidsklädsel. Herrarna i frack och damerna i hellång aftonklänning. Kul, jooo. Ett litet problemet är bara, att hitta en aftonklänning som sitter bra och som jag skulle kunna trivas i. Inte helt lätt om. Istället för att köpa dyrt nytt som intte sitter bra så är det nästan enklare att sy upp en klänning i siden själv… eller hur?

Så, just nu ligger ett figuranpassat mönster till en hellång aftonklänning på tillskärarbordet i köket. Jag har tråcklat fast mönsterdelarna på ett gammalt lakan och ritar av dem så att jag får ett nytt mönster som jag kan sy mig en korsett av istället för att sätta in ett ett sladdrigt foder i klänningen.

Etiketter: ,

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.