Cruella de Vil style

För bra många år sedan köpte jag en hiskelig sidenklänning med värsta tänkbara 1980-tals skärning på loppis. Klänningen satt förskräckligt illa på mig men det var inte för att vara fin som jag köpte den. Jag köpte denna hemskhet för att jag ville åt sidentyget och klänningens enkla svarta plicerade kjol. Den prickiga överdelen med skirt och enorma axelvaddar sprättade jag därför raskt bort. Överdelen hänger i garderoben och skirtet hamnade i min resväska med sidenspilbitar. Det är ju ofta så att om jag letar efter en tygbit finner jag en annan. Man kanske skulle testa att använda detta tyg till hattbrättet.

 

Etiketter: , , , , , , , , , , , , ,

Kommentera

