Det finns vissa likheter …

… mellan min korsett och en spräckt korv.

Jo, idag har jag äntligen tagit mig samman och börjat sy ihop den andra inprovningen av min wasp-waist korsett. Så här långt kan jag bara konstatera att någon getingmidja inte kommer att infinna sig på denna kropp om jag utgår från originalmönstret som just nu känns rysligt obekvämt att ha på sig. Ryggen sitter bra, sidostyckena lika så. Det är bara fronten, magen och höftkammarna som måste åtgärdas och jag alls skall kunna ha på mig denna korsett.

Så fram med sprätten, spilltyg och mönsterpapp.
imorgon är en ny dag.

Etiketter: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Kommentera

