Bygga bo …

lasercutting house template wip

… med Illustrator.

Tiden går alldeles för fort när jag fastnar framför datorn. Att skära ut kaninerna i tunn kartong till workshoppen på Ada Lovelace dagen den 11 oktober väckte mitt intresse för att experimentera mera med kartong och papper i FabLabs laserskärare. Det hade ju varit behändigt om jag kunde komplettera mina handskurna böcker med en del laserskurna detaljer. Det skulle öppna upp nya möjligheter att arbeta med lite tjockare papper som är för svåra att skära ut för hand.

Tack vare Linnea som var med på workshoppen och hennes experiment med att bygga en poppup-fyr har jag lyckats knäcka koden för att bygga självstängande tak på sexkantiga hus. Så först ut är ett test med en sexkantig punchveranda.

test cutting prototype

Dummietest skäres lämpligast för hand.

 

 

Etiketter: , , , , , , , , , , , , , ,

Kommentera

