Crocodile …

finger drum toy 25sept

… clip testing.

Nu när jag har slaktat min trummleksak för att komma åt elektroniken är det dags att fundera på nästa steg. Vad vill jag bygga och kan jag få leksaken att fungera även om jag ändra längden på trådarna. Fast det är ju steg tre och fyra för först måste jag lära mig att löda. Ovan testar jag om jag lyckats bränna av delar av kretskortet när jag lödde fast andra trådar än de supertunna ursprungliga korta trådarna. Jodå för ett kort ögonblick så fungerade allt helt normalt och sedan inte…

Det här är roligt men svårt så det tar nog lite tid innan jag har ett färdigt objekt som avger syntetiskt trumljud vid beröring.

Etiketter: , , , , , , , , , , , , , , ,

Kommentera

