Provsömnad

cuff

De senaste tre dagarna har jag sytt klänningsprover. Då jag har bestämt mig för att figuren till scotch yoken skall sys upp i ett stärkt dimgrått organzaliknande tyg som är transperent. Det finns både fördelar och nackdelar med att man kan se igenom tyget. En fördel är att jag kan arbeta vidare med synliga lager inne i klänningen, man får något att titta lite närmare på vilket skulle ge mening till kamerahuvudet som tittar på den som tittar på figuren. En av de verkligt stora nackdelarna med att allt syns är att jag måste hitta ett rationellt sätt för monteringen, det gäller att minimera antalet störande sömmar utan att klänningen tappar sin karaktär. Det krävs pyttestygn och ståltråd…

test bodice

Etiketter: , , , , ,

Kommentera

