Kerf project

kerf project

Byggsats på skrivbordet.

Det skulle kännas ofärdigt och halvgjort om jag lämnade elektroniken som skall driva kameran och den mekaniska boken fullt synlig på baksidan. Jag tänkte därför utmana mig själv och bygga en välvd låda lite likt denna urtjusiga radio från 1931.

Philco Model 90 Cathedral Radio (1931)

klicka på bilden för att komma till radiosidan och
klicka här för att länkas till patentritningen

Jag har i ett tidigare blogginlägg skrivit om parametric kerf och nu tänkte jag prova att räkna fram en egen kerfmodell till min mekaniska bok.

Etiketter: , , , ,

Kommentera

