Projektutveckling

projektutveckling

Ja det tog inte många minuter av byggande innan jag kunde konstatera att mitt första laser-cut-projekt inte skulle komma att fungera. Det är inget fel på Zombiecats ritningar utan jag gjorde ett grundläggande fel när jag skulle skriva ut. I min iver att få testa laserskäraren, få ut objekten och börja bygga hade jag inte gått igenom filen mera noggrant och kontrolerat att varje hål för axlarna verkligen stämde överens med dimensionen på de axlar jag tänkt använda efter det att jag storleksjusterat alla linjer från 0,324 punkter till 0,001. Det var ju inte så bra, men lärorikt och något jag inte kommer att göra om. Så, Note to self, gå alltid igenom filen en extra gång och kontrolera att objekten har rätt dimensioner. Att bara ändra tjockleken på linjerna gör att allt ändras.

Så vad gör jag nu med alla delar? Jo jag börjar givetvis bygga vidare med befintliga kugghjul och skissa upp ett nytt projekt till på onsdag.

 

Etiketter: , , , , ,

Kommentera

