Vad skådar mitt öga?

 

Eftersom det var kö till laserskäraren blev det tid över att bekanta sig med miljön och de mycket trevliga volontärerna på FabLab innan jag kunde skriva ut mitt projekt. Överallt på hyllor och bord fanns det spännande material och projekt att titta på men det här väckte verkligen mitt intresse. Följsam och böjlig MDF är det verkligen möjligt! Jo tydligen. Det här ville jag lära mig mera om så jag googlade parametric kerf och fann denna spännande artikel på Instructables. (Läggen länken här)

parametric kerf instructables
Otroligt spännande läsning skriven av Aaron Porterfield. Jag gick in på hans hemsida och hittade där ifrån vidare till core77  och en artikel om kerf-bending där Patrick Fenner och hans materialtester nämns.

Patrick Fenners page

Jag klickade mig vidare till Patrick Fenners sida om Lattice Hinges och fann där formler för hur man beräknar dessa mönster. Aldrig hade jag trott att matematik kunde vara så lockande som nu.

 

Etiketter: , , , ,

Kommentera

