Weee det är onsdag!

Kugghjul

… och min hjärna svämmar över av kugghjul…

Jag har under veckan försökt lära mig ett nytt datorprogram (GearGenerator) som ritar upp kugghjul som sedan kan skäras ut med lasern på FabLab. Det är inte helt enkelt att raskt producera alla delarna till en automata när man måste bygga digitalt. Jag vet hur jag vill att det skal se ut men frågan är hur kommer jag dit? Idag är det åter öppet på FabLab/SoftLab på Sliperiet mellan 13.00 och 20.00. Jag tänkte testa att skriva ut någon av mina lådor bara för att se om det fungerar som jag har tänkt.

Etiketter: , , , , ,

Kommentera

