Hur gick det?

 

Lite nervöst var det igår när jag bestämde mig för att lyfta upp ansiktet ur knyppeldynan och vända det 90 grader. Skulle det verkligen gå att lyfta upp och vrida på ansiktet med en pågående knyppling och med den mängden pinnar? Jag virkade raskt två stolpband (tack svärmor för att du lärde mig virka) i vilka jag kunde fixera paren i buntar på vardera sidan om ansiktet, tog ett djupt andetag, petade ut papprullen som tidigare fixerat ansiktet i en 45 graders lutning med hakan upp åt och lyfte… med ett betänkligt klonkande ljud gungade pinnbuntarna fram och tillbaka. Snabbt som ögat lirkade jag in en pappskiva i huvudets stoppning, knöt för och satte ansiktet tillbaka ned i knyppeldynan. PUST! Allt gick bra så nu är det bara att knyppla klart.

Etiketter: , , , , , , , ,

Kommentera

