Ny knyppeldyna wip

ny knyppeldyna

Jag har tur att Torkel fångar arbetsprocessen med min nya knyppeldyna på bild, annars skulle denna bild aldrig ha blivit tagen. Jag byggde en ny och stadigare papier-machémask av mitt ansikte igår som fått torka under natten. Den här gången tänkte jag att experimentera med att montera fast ett mjukt luddfritt tyg över masken. Detta för att undvika att knyppeltrådarna skavs upp av maskens sträva gasvävsyta när jag väl börjar knyppla. För att få fram ansiktets form har jag lagt ett antal veck runt näsa, ögon och haka som kommer att sys ned med små förstygn.

Etiketter: , , , , , , , , ,

Kommentera

