Som alltid fanns det …

I begynnelsen fanns
… i begynnelsen på dag 1 en rad med röda knappnålar.

Det är svårt att starta upp en knyppling när man inte har ett mönster utan bara har en kontur som tecknar upp den yttre formen (här ett hus). Antalet pinnar i den nya knypplingen är förvisso det samma som i Frozen Tide men det finns en del skillnader mellan de två knypplingarna. Den här gången har jag fördelat trådarna annorlunda vid starten. I Frozen Tide har jag tre stadkanter, en i början av knypplingen, en som följer takets kontur och en som löper längs med hela knypplingens bas. Just den stadkant som löpte ned längs med kortsidan i början av Frozen Tide gjorde boken svårmonterad. Jag gick miste om en mängd valmöjligheter och stadkanten blev i mina ögon till ett störande streck. Därför har jag valt bort denna stadkant i den nya knypplingen de två andra är kvar.

efter ett par timmar
Såhär långt kom jag dag 1.

Etiketter: , , , , , , , ,

Kommentera

