Medeltidsskor wip 1

google medieval shoes pattern
Ja och jo, här fastnar man lätt i timmar.

Det finns en mycket stor mängd med spännande information om hur man syr sina egna medeltida skor. Nätet svämmar formligen över med lärorika bilder och folks olika syprojekt. I början hade jag lite svårt att bena ut vilken skomodell jag ville prova att sy och hur jag skulle gå tillväga. Att bara välja ett snyggt mönster och följa sömnadsinstruktionen var ingen option. Jag ville ha en bekväm sko med plats för mina ortopediska inlägg. Så bort med snygga snabelskor och spetsiga klurigheter och hej fula, klumpiga, klossliknande fotriktiga sko som jag så gärna ville bort ifrån.

Etiketter: , ,

Kommentera

