Torkel dokumenterade …

knypplingen och peltor
… knypplingen och peltor.

Jag har funderat mycket över vilket av de tre knypplade brösten som jag skulle välja. Om jag skulle skicka en tvådimensionell bild eller ett tredimensionellt objekt, var dilemmat. Ja, många funderingar, provmonteringar och fotografier har det blivit under de här månaderna som jag arbetat med projektet och igår blev jag äntligen klar med ytterligare en variant.

Denna gång har jag valt att montera en vit knyppling mot ett vitt papper med utskuret hål och ett sikte markerat i rött på baksidan. Det är tur att jag har Torkel som passar på att fotografera arbetsprocessen när jag själv glömmer bort att ta bilder. Här kommer ett par bilder från gårdagens arbete med monteringen av det knypplade bröstet.

spacer
2 mm spacer provas ut.

provmontering storlekstest
26 cm ¤ 49,5 cm verkar fungera fint.

provmontering i profil
Bröstprofil.

Etiketter: , , , , , , ,

Kommentera

