En metallring från en …

knyppling 28 feb
… lampskärm blir till min nya syram.

När jag sydde franska knutar på det första bröstet retade jag mig på att jag inte hade en lämplig syram som jag kunde spänna upp knypplingen i. Jag har ingen köpt hemma i rätt storlek, så jag klurade lite på hur jag enkelt skulle kunna avhjälpa denna brist. Syramens funktion är ju att hålla spänna ut och hålla formen på det som skall broderas. Min lösning blev väldigt simpel om man nu råkar ha en lagom stor och stadig metallring, en virknål och ett luddfritt garn hemma. Det är bara att virka in metalringen tätt tätt med luftmaskor så kan man enkelt fästa vad det nu är man vill fästa i ramen genom att sy genom luftmaskorna.

knyppling 16 mars

 

Etiketter: , , , , , , , ,

Kommentera

