Det är spännande att …

nya knypplingen
… experimentera med ljussättning och kamerans vitballans.

Det nya bröstet ser ut såhär när man lyfter upp plasten från rullen. För att binda ihop fibrerna så har jag stärkt knypplingen med ett tunt lager Biraths Temperaemulsion. Jag gillar verkligen att arbeta med temperaemulsionen, knypplingen blir stärkt och lite seg utan att förlora formbarheten. I knypplingen finns en stor mängd med fina strukturer och små hål efter nålarna som sattes ut i mönstret, med temperaemulsionenen försvinner inte dessa detaljer vilket de skulle ha gjort om jag stärkt med socker, mjöl eller trälim.
Det känns som om mönstret är aningen för tät, men jag syr trots allt vidare och fäster in alla lösa trådar genom att sy om dem till franska knutar. Kanske får bröstet den rätta känslan kanske inte och känns det inte rätt så knypplar jag ett nytt.

Etiketter: , , , , , , ,

Kommentera

