Lycka är …

mönster på plast
… att ha tänkt bara lite längre …

Nå, nu har jag kommit såhär långt dags att fundera över hur jag skall göra för att stärka mitt knypplade mönster. Eftersom jag vill kunna arbeta vidare med min knyppling efter det att jag stärkt den så utesluter jag stärkning med sockerlösning eller potatismjöl. Jag har tidigare prövat stärka en knypplat kulle med Biraths Temperaemulson och då fick jag ett användbart resultat.

stärkt kulle
Stärkt kulle från 2013.

prima fryspåse
Prima fryspåse.

 Att jag har knypplat andra varvet över en fryspåse var ett smart drag för nu är det bara att lyfta upp nålarna precis så mycket att jag kommer åt med penseln med temperaemulsonen. Man får vara lite vax i detta arbetsmoment för överskjutande väta skall torkas upp direkt annars blir allt bara en enda stor limhinna.

Etiketter: , , , , , ,

Kommentera

