Det fattas något …

klädd knapp

… en klädd knapp.

Den stora tomma ytan på andra sidan av hålet skaver på blicken. Hatten tappar ballansen både om den är symetrisk och om den är asymmetrisk. Det känns som om något fattas, det räcker inte med att paljetterna strålar samman i en punkt på andra sidan. Kanske en knapp skulle hjälpa tänkte jag och började leta igenom mina knapplådor. Jag fann ingen lämplig knapp men jag fann en pose med 3 cm stora oklädda träknapper istället. Så jag testade att klä över en knapp med samma linnetyg som hatten och vips löste problemet sig. Jag har nu en knapp som bryter av ytan utan att bli ett dominerande blickfång.

klädd träknapp

Etiketter: , , ,

Kommentera

