Se där ja …

två ärmar1
… detta är nästa för bra för att vara sant.

När jag nålade ihop de två ärmkullarna från den sprättade skinnjackan blev något annat och mera spännande än en hatt synligt. Jag har sparat sömmarna på ärmkullen som är uppbyggd av tre sektioner då den är anpassad till stora axelvaddar, vilket ger en fin rundat passform på hattblocket. Det finns så mycket skinn att arbeta med att det vore synd att sy en hatt av just ärmarna. För när jag tittar på den uppnålade formen leds mina tankar in på helt andra och mera vildvuxna spår.

två ärmar2
Sett från sidan.

två ärmar3
Mitt bak.

Etiketter: ,

Kommentera

