Foderlös …

foderlös skinnjacka
… Skinnjacka.

Jag fann denna skinnjacka på loppis för en billig peng. Den är rödbrun, storlek 48 och skuren i en hiskelig 80-talsmodell med extrastora axelvaddar så den kan verkligen inte kan ha suttit snyggt på någon, inte då och inte nu. Skinnet är dock makalöst mjukt och de enskilda skinbitarna stora så jag har under förmiddagen roat mig med att sprätta ur fodret och skall nu studera modellen lite närmare för att se om det finns ett par sömmar som jag kan återanvända när jag syr nytt.

Etiketter: , ,

Kommentera

