Jag nästan kiknade av …

sequins

… skratt …

… när jag hittade denna bamserulle med lite över 90 meter skålformade guldpaljetter sydda på ett snöre. Otroligt vilka saker jag har samlat på mig under åren! Den här rullen har legat gömt i en låda i snart 15 år utan att jag har kommit på vad jag skall ha paljetterna till och så idag sade det pling… -varför inte fylla en hel hatt med paljetter? Mönstret som jag ritade upp nu på morgonen ger en tätsittande hattkulle som kan användas som stomme till både en scullcap och en Cloche hatt. Efter ett par justeringar där jag bland annat höjt och kortat in sidostyckena en aning så fungerar mönstret fint. Nu fattas det bara att sy fast alla paljetterna.

Etiketter: , , ,

Kommentera

