Hur gör du?

om ben

Igår fick jag frågan om hur jag fäster lederna och sätter dragtrådarna i mina sprattelfigurer. Enklaste sättet att förklara är nog att visa i bild hur jag gör. Raggugglans ben är fästa med minibrads strl 4mm. För att leden skall röra sig smidigt så borrar jag upp hålen med en syl/ grov nål så att det inte finns någon friktion mellan metallen och papperet. Jag lägger en spacer under huvudet på bradset på framsidan och en under benen på baksidan innan jag viker ned benen. Spacerns funktion är skapa rymd i leden och öka rörligheten, den plockas bort när man vikt ned benen på bradset. Det finns ingen regel för hur spänt lederna skall vara utan det är en fråga om smak och tycke.

Etiketter: , , ,

Kommentera

