U-Gather Petals

U-gather petals
Ljusblå satinblomma.

Här kommer en blomma ur min trevliga bok Ribbonwork Gardens av Christen Brown. Jag hittade ett slinkigt 5 cm brett satinband i min bandlåda och ett nystan med pippigult virkgarn i en annan, så varför inte prova på att sy en blomma efter instruktionen för U-Gather Petals (finns på s 43). Det går drygt 45 cm band till denna blomma. Jag virkade en plutt av det gula garnet och fyllde den med överblivet sidenfloss. Därefter sydde jag massor med franska knutar över hela plutten och drog upp flossen mellan virkningens maskor och fäste slutligen de blå blombladen mot plutten. Kul blomma att sy det blir nog fler.

Etiketter: , , ,

Kommentera

