Ååå detta vackra 1920-tal!

Damtidningar från 1924

Spröda modetidningar från 1924.

Jaha så var jag där igen! Gårdagens MMA24-bild till Ervin Zsubori fick mig att drömma om att sy en ny cloche hatt att bära till Katarinas Vaudeville show som går av stapeln 18/1 2014.

inspiration

När jag letade efter mer inspiration på nätet fann jag denna artikel om 1920-tals hattar. Artikeln är skriven på engelska och innehåller inga sömnadsbeskrivningar men till den finns en serie med bilder från ett postordermagasin. Bilderna är i mycket bra kvalitet och vem vet kanske någon fler än jag blir inspirerad till att sy sig en ny hatt. Den uppklädda publiken medverkar till att Vauduvilleshowen 2014 i Umeå kan bli en verklig tidsresa.

Etiketter: ,

Kommentera

