Transportsäkring del 1

transportsäkring copy

…Bottenplatta med sidenband…

Jag fylls alltid av en olustkänsla när jag står inför det faktum att jag måste skicka en spröd bok i udda format med posten. Risken finns alltid att den kan anlända totalt kvaddad om jag inte embalerar ordentligt. Jag tänker därför lägga upp en liten bildserie om hur en transportsäkrad bok kan se ut. Först ut är bottenplattan mot vilken man knyter fast boken med sidenband. Jag har skurit till ett skyddslock med hål så att jag kan trä igenom banden och knyta mot locket istället för själva boken.

transportsäkring del1b

Etiketter: , , ,

Kommentera

