Nytt paljettmönster/ new sequin pattern

sequin pattern…som känns mycket bättre.

Jag nämnde i en tidigare post att jag inte riktigt var nöjd med mitt föregående mönster till min Cloche hat. Så nu har jag ritat om det i Indesign enligt konstens alla regler med rätt storlekar på paljetterna för att bättre kunna skapa ett harmoniskt utseende i layouten. Visserligen kommer det att finnas viss variation i sömnaden på de 6 panelerna men avikelserna kommer inte att bli allt för stora. Jag har målat upp mönstret med guache och nästa steg blir att sy ihop alla kronans  kilar utom mittsömmen bak och fästa ned dem. Paljettmönstret kommer att hålla den 5 mm breda sömmen på plats.

detail seam inside hat

Etiketter: ,

Kommentera

