Aspects of time

Lupp behövs…

För väldigt många år sedan hittade jag denna lupp på ett loppis i Skåne för 5 kronor, i alla år har jag bannat den som ett uselt köp med prismatisk distorsion som bara tar plats och inte går att vinkla rätt. Ett irritationsmoment och farthinder i förrådet som man alltid slår sig på och alltid är i vägen, med andra ord bara elände. Men så i fredags gjorde jag ett nytt försök att rigga denna omöjliga lupp på skrivbordet och se där jag hittade rätt! Borta var svajiga linjer och känslan av att ha på sig någon annans starka glasögon.

Fiffigt!

Bara därför skall jag bygga en ny bok som kommer att heta Aspects of time. Bokens konstruktion är en modifierad Starbook med mängder av utskurna detaljer. Du är välkommen att följa bokens framväxt jag kommer att lägga upp bilder allt eftersom projektet framskrider.


Etiketter: , , , , ,

Kommentera

